Enhancing community-based projects for rural youth NEETS: Policy recommendations. Policy Brief elaborated by Working Group 1: Rural NEETs social networks and social inclusion.
Vieira, M.M., Istanbul. E.E., Rosa, M.C., Mirza, E., Ferreira, T., Fernandes-Jesus, M. (2022). Enhancing community-based projects for rural youth NEETS: Policy recommendations. Policy Brief elaborated by Working Group 1: Rural NEETs social networks and social inclusion. COST Action CA18213.
Mapping community-based projects promoting participation and social inclusion of youth NEETs in rural areas across Europe. Report elaborated by Working Group 1: Rural NEETs social networks and social inclusion.
Ferreira, T., Ellena, A.M., Fernandes-Jesus, M., Jonsson, F, Barbosa, B., Tuna, E., Silva, V.C., Marta, E., Muratović, M., Semerci, P.U., Erdogan, E., Emirhafizović, M., Vieira, M.M., Rosa, M.C., Kvieskienė, G., Kvieska, V., Querol, V.A., Brumovska, T.J. Nasya, B. (2022). Mapping community-based projects promoting participation and social inclusion of youth NEETs in rural areas across Europe. Report elaborated by Working Group 1: Rural NEETs
social networks and social inclusion. COST Action CA18213.
Rural NEET Youth Network. Challenges Associated with Formal Education in Rural Areas
Flynn, P., Mujčinović, A., Ferreira, T., Bojnec, S., Neagu, G., Unay-Gailhard, I., Rocca, A., Lendzhova, V., & Bojadjieva, D. (2022). Rural NEET Youth Network. Challenges Associated with Formal Education in Rural Areas. Policy Brief COST Action CA18213.
Os Impactos Sociais da Pandemia: o Segundo Confinamento.
Gouveia, R., Silva, S. S., Almeida, A. N. de, Wall, K. (coord), Vieira, M. M., Carvalho, D., Ribeiro, A. S. (2021). Os Impactos Sociais da Pandemia: o Segundo Confinamento. Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa.
A participação política dos jovens em Portugal: Relatório Síntese
Costa, P., Magalhães, P., Costa, E., Menezes, I., Silva, P. (2021). A participação política dos jovens em Portugal: Relatório Síntese. Gulbenkian Studies #01. Fundação Calouste Gulbenkian.
https://cdn.gulbenkian.pt/wp-content/uploads/2022/03/Relatorio-Sintese-PT-final.pdf
A participação política dos jovens em Portugal: Um retrato comparativo e longitudinal, 2002-2019.
Magalhães, P. (2021). A participação política dos jovens em Portugal: Um retrato comparativo e longitudinal, 2002-2019. Gulbenkian Studies #01. Fundação Calouste Gulbenkian.
https://cdn.gulbenkian.pt/wp-content/uploads/2022/03/Relato%CC%81rio-01-final_red.pdf
National Reports 2009-2019 Rural NEET across Europe (14 countries reports)
Simões, F., Neagu, G., Soler-Porta, M., Ferreira, T., Lenszhova, V., Minns, A. (Eds) 2020. COST Action CA 18213: Rural NEET Youth Network:
Modeling the risks underlying rural NEETs social exclusion.
https://rnyobservatory.eu/web/National-Reports/14-NATIONAL-REPORTS-09-19.pdf
Alcântara da Silva, Pedro; Borrego, Rute; Ferreira, Vítor Sérgio; Lavado, Elsa; Rowland, Jussara; Melo, Raul; Silvestre, Sara, Truninger Mónica. Consumos e Estilos de Vida no Ensino Superior: O Caso dos Estudantes da ULisboa. Lisboa: SICAD.
Consumos e Estilos de Vida no Ensino Superior: o caso dos estudantes da ULisboa – 2012
Conhecer para Agir: Contributos das Ciências Sociais para o Livro Branco da Juventude.
Viera, Maria Manuel, Pappàmikail, Lia; Ferreira, Vítor Sérgio e Rowland, Jussara.
Edição: Observatórios do Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa, 2013.
Relatório em formato ebook no site ISSUU.
Insucesso e abandono escolares na universidade de Lisboa: cenário e percursos
Os estudantes à entrada da UL: 2010/11. Ana Nunes de Almeida, Isabel André, Maria Manuel Vieira, Natália Alves, Valentina Oliveira Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa, 2011.
Caloiros da UL: um ano depois. Ana Nunes de Almeida, Isabel Margarida André, Maria Manuel Vieira, Natália Alves, Valentina Oliveira. Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa, 2010.
As crianças e a internet: relatório de um inquérito. Almeida, Ana Nunes de, Delicado, Ana e Alves, Nuno de Almeida.
Edição: ICS, Fundação Calouste Gulbenkian, 2008.As crianças e a internet: relatório de um inquérito: anexos.
Relatório Preliminar 1 – Factores de sucesso e insucesso escolar na Universidade de Lisboa. Ana Paula Curado e Joana Machado. Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa. Dezembro de 2005. Estudo 2 -À entrada: Um retrato sociográfico dos estudantes inscritos no 1ª ano. Ana Nunes de Almeida, Maria Manuel Vieira, Alexandra Raimundo Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa, Maio de 2006. Estudo 3 – Estudo sobre o abandono. Ana Paula Curado e Joana Machado. Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa. Novembro de 2006.
FATE examined the family’s role in facilitating or constraining young people’s transition from education to work and independent adulthood. Página do projecto. FATE – Families and Transitions in Europe, Final Project Report, Brussels, 2007.
Potentials of participation and informal learning in young people’s transitions to the labour market. A comparative analysis in ten European regions.
Youth – Actor of social change